دسته‌بندی نشده

کود گاو

کود گاو ممکن است کودهای حیوانی بدبو و ناخوشایند باشند. اما هیچ باغبانی نمی تواند. منکر فواید کود گاوی شود. استفاده از فضولات حیوانی این به عنوان کود یک روش قدیمی است. حتی پیش از تولید کودهای شیمیایی، که می تواند. خاک بیش از حد کار شده را به زندگی بازگرداند. کودهای گیاهی حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی هستند. که رشد گیاهان را تقویت می کند؛ همچنین یک محصول کاملا ارگانیک است.

کود گاوی چیست؟

ممکن است فکر کنید کود گاوی فقط مدفوع این حیوان است، اما در واقع خیلی بیشتر از این می باشد. گاوها معمولاً از غلات و علف های حاوی مواد مغذی زیادی حتی پس از هضم شدن تغذیه می کنند. وقتی کود از جای گاو در طویله پاک می شود، یونجه، کاه یا هر ماده آلی دیگر روی زمین را با خود می آورد؛ آن ها، به علاوه مواد گیاهی هضم شده در سرگین، یک توده مغذی را ایجاد می کنند.

کود گاوی حاوی اکثر عناصر ماکرو و ریز مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه، به ویژه نیتروژن (مهمترین آنها) می باشد، با این حال، به طور کلی با کمترین میزان نیتروژن در بین همه کودهای حیوانی محبوب، کود گاوی نسبتاً متعادل است. مقادیر دقیق NPK در این نوع کود، بر اساس آنچه که گاو تغذیه می شود، بستری که در آن قرار دارد و حتی سن آن متفاوت است؛ معمولاً این مقدار در حدود 3-2-1 می باشد. پس از مدتی مصرف متوجه خواهید شد که کود گاوی تقریباً برای هر گیاهی، از گیاهان زینتی گرفته تا سبزیجات، اثرگذاری دارد.

کود گاوی به عنوان کود ارگانیک

کود گاوی به عنوان زیرمجموعه ای از کودهای ارگانیک شناخته می شود و این کودها با کودهای زیستی که معمولاً از گیاهان یا مواد معدنی زنده تولید می شوند، تفاوت دارند. برای استفاده از کود گاوی نمی توانید کود را به صورت تازه از سرگین گاو به پای گیاهان خود بریزید و ابتدا باید کمپوست شود. در حالت اولیه، کود گاوی سرشار از آمونیاک است و می تواند به سرعت گیاهان را بسوزاند و هیدراته کند، کود گاوی تازه یا کمپوست نادرست ممکن است حاوی دانه های مهاجم، علف های هرز یا بدتر از آن، پاتوژن های مضر باشد. در واقع کمپوست کردن کود را استریل می کند بنابراین هیچ چیز مضری به خاک گیاهان شما منتقل نمی شود.

چرا کود گاوی؟

برای دریافت مزایای کودهای ارگانیک، می توانید. کود را از هر حیوانی دریافت کنید، اما فقط برخی از آنها برای باغبانی و برخی گیاهان مناسب هستند. بسیار مهم است. که کود حیوانی انتخاب شده. از حیوانات گیاهخوار باشد زیرا فضولات حیوانات گوشتخوار می تواند. حاوی پاتوژن های خطرناک و مضر برای گیاهان باشد. کودهای مرغی و اسب ها نیز انتخاب های محبوبی هستند. با این حال کود گاوی نسبت به آنها نیتروژن کمتری دارد که باعث می شود در انواع باغ ها و برای انواع گیاهان کاربرد داشته باشد.

وجود نیتروژن به رشد برگ‌ ها و سبزی گیاهان و سبزیجات کمک می کند. که مقدار زیاد آن می تواند انرژی را از گل ها و میوه های گیاهان بگیرد. از آنجایی که کود گاوی یک کود متعادل است. می توانید از آن تقریباً روی هر چیزی استفاده کنید. کود گاوی از نظر حجمی بیشتر از کود مرغی و اسب است. در نتیجه برای موارد بیشتری قابل استفاده می باشد. همچنین، پرورش گاو در بیشتر شهرهای کشور صورت می گیرد، بنابراین به راحتی می توان مقداری کود گاوی به دست آورد.

مزایای کود گاوی

فواید زیادی برای فهرست کردن به عنوان مزایای کود گاوی وجود دارند. بنابراین با مهمترین آنها شروع می کنیم. وقتی به اینکه کود چگونه به خاک کمک می کند فکر می کنیم. ذهن ما همیشه به سمت مواد مغذی می رود. اما مدفوع گاو نیز یک اصلاح کننده عالی خاک است. این کود به هوادهی خاک کمک می کنند و خاک رس کلوخه را به خوبی نوع لومی تبدیل می کند.

همچنین توانایی خاک برای حفظ رطوبت را افزایش می دهد. که به معنای آبیاری کمتر می باشد. فضولات کمپوست شده گاو ارگانیک هستند. و هیچ خطری از نظر مواد شیمیایی برای گیاهان شما به همراه ندارد. حتی اگر به گاوها دارو داده شود. یا از آفت کش ها برای غذاهای آنها استفاده کنند. کمپوست کردن این مواد شیمیایی را از بین می برد. کودهای حیوانی که در گذر زمان خود بخود کمپوست می شوند نیز یک راه بسیار طبیعی برای کوددهی گیاهان است. حتی بدون دخالت انسان، به آرامی خود را پردازش می کند و مواد مغذی را به خاک باز می گرداند.

در صورت استفاده صحیح، هر نوع کودی به خصوص کود حیوانی به ندرت گیاهان را می سوزاند، در عوض رشد آنها را افزایش می دهد و باغی پربارتر فراهم می کند. این یک روش آزمایش شده در طول زمان است که تمام باغبانان باتجربه مدام به آن مراجعه می کنند. همچنین این نوع کودها بسیار ارزان یا حتی رایگان هستند.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی با مصرف ۴ گیاه دارویی

بهترین زمان استفاده از کود گاوی چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از هر نوع کودی به شرایط هر مزرعه، آب و هوا، نحوه کوددهی گیاهان و شرایط خاک بستگی دارد. همچنین تحت تأثیر ریسک هایی است که شما مایل به انجام آن هستید. این خطرات عبارتند از:

         از دست دادن مواد مغذی در صورت مصرف زود هنگام کود

         تمام شدن انبار کود

         کاهش زمان رهاسازی مواد مغذی در صورتی که کود خیلی دیر استفاده شود.

        داشتن چشمه مرطوب و یا سرد که می تواند مصرف کود و کاشت را به تاخیر بیندازد

به طور کلی زمان مناسب برای استفاده از کود دامی بهار در نظر گرفته می شود. زیرا نزدیک به زمانی که یک محصول در حال رشد، شروع به استفاده از مواد مغذی می کند. در دسترس باشد. همچنین با استفاده از کود گاوی در ابتدای فصل بهار احتمال از دست دادن مواد مغذی خاک کمتر خواهد شد. برای کاهش تراکم از اعمال کود حیوانی بر روی خاک مرطوب خودداری کنید و باید صبر کنید. تا تمام برف ها ذوب شوند و خاک گرم شود. در صورت استفاده از کود گاوی در فصل تابستان بهتر است. کود را مستقیماً پای یک محصول در حال رشد اعمال کنید و از دست دادن مواد مغذی را کاهش دهید. ابتدای فصل تابستان به کشاورزان فرصت دیگری برای استفاده از کود دامی می دهد. اما ممکن است. برای استفاده از کودهای جامد ایده آل نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *