دسته‌بندی نشده

بذر صیفی جات

انواع کشت صیفی جات در صنعت کشاورزی

بذر صیفی جات یک کشاورز برای آنکه بتواند انواع صیفی جات را به خوبی بکارد. و نتیجه خوب و مطلوبی را از آن ها به دست آورد. می بایست نسبت به خرید بذر اقدام ورزد تا با خرید بذر صیفی جات بتواند. هر نوع محصولی را اعم از گوجه، هندوانه، فلفل، پیاز، تربچه، کدو، اسفناج، خیار، طالبی، سبزیجات و… کاشت و برداشت نماید. تا با فروش آن ها بتواند دست به سودآوری بزند.
به طور کلی برای خرید بذر صیفی جات می توان. از سه روش بذرها را اصلاح نمود. که عبارتند از: گرده افشانی آزاد یا استاندارد، هیبریداسیون یا دورگ گیری و از طریق دستکاری ژنتیکی که در این مطلب برآنیم تا به تفاوت خرید بذر صیفی جات استاندارد و هیبرید بپردازیم. تا عمده ترین تفاوت های این دو روش خرید بذر صیفی جات مشخص گردند. پس با ما همراه باشید. تا شما را در این زمینه یاری رسانیم.

خرید بذر صیفی جات استاندارد

روش اول مورد بحث از طریق گرده افشانی آزاد یا استاندارد می باشد. بذر صیفی جات از این طریق بدین صورت می باشد که به صورت تصادفی و طبیعی با مدد وزیدن باد و کمک حشرات و پرندگان گرده افشانی می شود که در نهایت محصول کشت شده به صورت کاملا طبیعی انواع صیفی جات متنوع را می توان از آن برداشت نمود. بنابراین می توان گفت: بذر صیفی جات به صورت استاندارد از جمله قدیمی ترین روش های متداولی می باشد که از قدیم الایام مورد استفاده کشاورزان واقع می گردیده است و آن ها با بهره گیری از این روش با دادن بذر صیفی جات انواع محصولات را کاشته و در موعد مقرر آن ها را برداشت می کردند و مورد استفاده قرار می دادند.
ذکر این نکته نیز در خصوص این روش هم قابل توجه است که با توجه به اینکه این روش به صورت گرده افشانی بوده است،می توان بذر های آن ها را ذخیره کرد و آن ها را به نسل های دیگر نیز انتقال داد. بسیاری از کشاورزان امروزه نیز این روش را از اجداد خویش به ارث برده اند و هنوز هم این روش کشاورزی متداول می باشد. اما غیر از این روش می توان از روش های دیگری هم استفاده به عمل آورد.

بهترین خاک برای کاشت بذر صیفی جات چیست؟

بذر صیفی جات یکی از ملزومات اصلی سبزی کاری و کاشت بذر  استفاده از خاک مناسب است. هرچقدر کیفیت خاک مورد استفاده بهتر و بیشتر باشد، درنهایت محصول نهایی نیز کیفیت بالاتری خواهد داشت. برای کاشت بذر  می‌توانید از خاک‌های مختلفی استفاده کنید. خاک سبزی کاری و خاک بستر کاشت هم برای کاشت بذر مناسب بوده و نیاز شما را برای رشد این بذرها فراهم خواهند کرد. همچنین خاک‌هایی که در ترکیبات خود مواردی مانند خاک ماسه‌ای، کمپوست، پیت ماس و پرلیت را داشته باشند نیز تبدیل به گزینه‌های عالی برای کاشت این بذرها خواهند شد. به راحتی می‌توانید با این خاک‌ها و کمی کود مناسب، بذر  را در آپارتمان‌ها نیز بکارید و پرورش دهید.

عمده ترین تفاوت های بذر صیفی جات استاندارد و هیبرید

با توجه به توضیحاتی که در خصوص بذر  استاندارد و هیبرید صورت گرفت. تا حدودی نسبت به عمده ترین تفاوت های این دو نوع بذر  آشنا شدیم. همان طور که در بذر استاندارد صیفی جات خواندیم؛ این گونه بذرها را می توان به نسل های بعدی نیز انتقال داد. این در حالی است که در بذر هیبرید به علت خاصیت ژنتیکی که دارد، قابلیت تکثیر در آن ها وجود ندارد چرا که در صورت استفاده از بذر هیبرید با توجه به ایجاد تفرق ژنتیکی که در نسل های بعدی ایجاد می کند،
بذر صیفی جات اگر بذرگیری شوند و به نسل های بعد از کشت انتقال یابند، دیگر شبیه والد خویش نخواهند شد و به گیاهانی به شدت مختلف تبدیل خواهند شد که با حالت طبیعی خود متفاوت می باشند. این یکی از تفاوت های عمده این دو نوع بذر در صنعت کشاورزی می باشد. نوع کیفیت محصولات کشت شده در هر یک از بذرهای  نیز از دیگر تفاوت هایی می باشد که با خرید بذر  شما می توانید آن را به خوبی لمس کنید. به این صورت که اگر شما از جمله کشاورزان سنتی می باشید.

خرید بذر صیفی

می توانید این بار به گونه ای متفاوت به خرید بذر  هیبرید روی آورید. تا از کیفیت و نوع محصولات تولید شده خویش با محصولات تولیدی با کمک روش استاندارد و طبیعی به وجد آیید. و یک گونه دیگری از صیفی جات را این بار تجربه کنید. بنابراین به طور کلی خرید بذر  می تواند بنا به نیاز شما با توجه به روش های مختلفی صورت گیرد. که هر یک از این روش ها به نوبه خود نتیجه ای از آن ها حاصل می شود. که شما بنا به نیاز خود می توانید. به خرید یک نوع از این صیفی جات روی آورید در صورتی که می خواهید به همان کشاورزی معمولی و سنتی خویش روی آورید.
می توانید به بذر صیفی جات استاندارد و طبیعی مبادرت ورزید و در صورتی که می خواهید محصولی متفاوت تر از والد خویش را تجربه کنید، می توانید به خرید بذر صیفی جات هیبرید روی آورید تا این بار گونه دیگر و جدیدی از محصولات را تجربه کنید.

بذر صیفی چه خواصی دارد؟

بذر صیفی جات هرکدام چه خواصی دارد؟ صیفی جات ازجمله خوردنی‌های مورد علاقه ما ایرانی‌ها همراه با غذا و یا به صورت خام خوری است. از خورشت‌های خوشمزه پخت شده با بادمجان و کدو گرفته تا عصرانه‌های دلپذیری که در تابستان، هندوانه و خربزه را مهمان سفره‌های خود می‌کنیم. بذر  بذرهایی است که می‌تواند این محصولات عالی و خوش طعم را برای باغچه شما نیز رقم بزند. هر یک از آنها نیز خواص خود را دارند. کدو می‌تواند در جلوگیری از اضافه وزن به شما کمک کند. بادمجان نیاز بدن به بسیاری از مواد معدنی برطرف خواهد کرد. هندوانه خون ساز است و برای تصفیه خون کاربرد دارد. خیار مزیت‌های بسیار زیادی برای معده داشته و در هضم غذا کمک می‌کند. گوجه فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی بوده و در بهبود سیستم دفاعی بدن تأثیر زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *