دسته‌بندی نشده

نحوه و زمان کاشت پیاز گل

نحوه و زمان کاشت پیاز گل

لامپ‌ها بسته‌های کوچکی از قدرت گل هستند که ما را مجبور می‌کنند هفته‌ها، گاهی ماه‌ها، برای نتایج منتظر بمانیم – اما پسر، آیا ارزش آن را دارند؟ اصطلاح “لامپ” اغلب نه تنها به پیازهای واقعی، بلکه به گیاهانی با ریشه های غده ای، غده ها، بنه ها و ریزوم ها اشاره دارد. اطلاعات اینجا را می توان برای همه این موارد اعمال کرد. با کمی دانش اولیه، هر کسی می تواند پیازهای زیبا پرورش دهد.

انواع لامپ

لامپ ها را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: بهار و تابستان.

پیازهای بهاره

پیازهای مقاوم نیز نامیده می شوند، این پیازها در پاییز کاشته می شوند، زمستان را در زمین می گذرانند و در بهار گل می دهند. برخی از رایج‌ترین پیازهای بهاری عبارتند از: لاله ، زنبق ، نرگس ، سنبل ، آلیوم و کروکوس . این پیازها به چند هفته دمای سرد نیاز دارند تا خواب خود را شکسته و تا حد امکان گلدهی کنند.

پیاز تابستانی

این پیازها در بهار کاشته می شوند و در تابستان گل یا برگ می دهند. گلایل ، نیلوفر ، کالادیوم و گوش فیل نمونه‌های رایج پیاز تابستانی هستند. برخی از آنها دیرتر در تابستان یا برای مدت طولانی تری گل می دهند، مانند گل محمدی که تا پاییز شکوفا می شود.

پیازهای تابستانی در برابر دماهای سرد مقاوم نیستند و فقط باید پس از گرم شدن زمین کاشته شوند و دیگر خطر یخبندان وجود ندارد. در صورت خرید قبل از زمان کاشت، آنها را تا زمان کاشت در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

زمان کاشت پیاز

در آب و هوای سردتر، پیازهای بهاری را می توان به محض خنک شدن زمین، دمای عصر به طور متوسط 40 تا 50 درجه فارنهایت و حداقل 6 تا 8 هفته قبل از یخ زدن زمین کاشت. اگر زمان بندی مناسبی داشته باشید، این باید در اسرع وقت پس از خرید انجام شود. اما در صورت نیاز می توان پیازها را تا زمان کاشت در یخچال نگهداری کرد.
در آب و هوای گرم تر، پیازهای بهاری باید به مدت 6 تا 10 هفته (بسته به پیاز) در یخچال خنک شوند تا زمین برای کاشت به اندازه کافی خنک شود.

محل کاشت پیاز

تا زمانی که اطمینان حاصل کنید که لامپ های شما دارای زهکشی خوب و نور خورشید هستند، می توانید آنها را تقریباً در هر مکانی بکارید. زهکشی برای جلوگیری از پوسیدگی لامپ ها ضروری است. آنها خاک لومی یا کمی شنی را دوست دارند زیرا زهکشی و مواد مغذی مورد نیاز آنها را فراهم می کند.
شکوفه های اوایل بهار را می توان در زیر درختان برگریز کاشت، جایی که آفتاب کافی برای شکوفه دادن قبل از اینکه برگ های درخت جلوی نور را بگیرند، دریافت می کنند. با این حال، آنها فقط در سال اول به خوبی شکوفا می شوند، زیرا در اواخر فصل به نور خورشید نیاز دارند تا برگ ها انرژی کافی برای گل های سال آینده جمع کنند.

قبل از کاشت برنامه ریزی کنید

پیازها را می توان به روش های مختلفی پرورش داد – باغ های رسمی، باغ های علفزار ، پراکنده در چمنزارها، زیر درختان، یا به صورت استراتژیک در سراسر تخت ها و مرزها کاشته شدند. بسیاری از پیازها در یک منطقه طبیعی می شوند و تکثیر می شوند و سال به سال برمی گردند، بنابراین با برنامه ریزی دقیق می توانید از یک کاشت سال ها لذت ببرید.

برای تأثیر بصری بیشتر به صورت خوشه ای بکارید.

زمان گلدهی را در نظر بگیرید – ترکیبی از گلهای اولیه، اواسط و اواخر فصل را بکارید تا فصل را طولانی تر کنید.
شاخ و برگ های در حال مرگ پیازهای کم رشد را که از اوج خود گذشته اند با پیازهای بلندتر کاشته شده در جلو یا با گیاهان همراه پنهان کنید.
هنگام کاشت واریته هایی که همزمان شکوفه می دهند، ارتفاع گیاهان را از جلو به عقب بپوشانید.
بسیاری از پیازها برای کاشت ظروف عالی هستند – آنها را هنگام گلدهی در معرض دید قرار دهید و هنگامی که شاخ و برگها پژمرده می شوند و در حالت خواب هستند از مسیر خارج شوید. در ظروف نزدیکتر از آنچه برای کاشت در زمین مشخص شده است بکارید.
لامپ ها می توانند رنگ روشن و پر جنب و جوش ارائه دهند – به این فکر کنید که چگونه آن رنگ ها با محیط اطراف خود ترکیب می شوند.

نحوه کاشت پیاز

پیازها را می توان با حفاری کامل یک منطقه تا عمق مناسب، قرار دادن پیازها و پوشاندن به صورت لایه ای کاشت. یا در سوراخ های جداگانه ای که برای هر لامپ حفر شده است. کاشت انفرادی با مارپیچ گیاه بستر آسان تر می شود.
برای نوع پیازی که می کارید، عمق کاشت را تعیین کنید. اگر خیلی عمیق کاشته شود، گل ها دیر شکوفا می شوند یا اصلاً شکوفا نمی شوند. اگر خیلی کم عمق کاشته شود، رشد جدید ممکن است خیلی زود در معرض خطر قرار گیرد و در اثر دماهای سرد آسیب ببیند. اگر از عمق دقیق کاشت مطمئن نیستید، یک قانون کلی خوب این است که پیاز را ۲ تا ۳ برابر عمق پیاز بکارید.

در صورت نیاز برای افزودن مواد مغذی یا بهبود زهکشی، خاک را با شل کردن و مخلوط کردن با مواد آلی آماده کنید. کود لامپ مخصوص را می توان اضافه کرد. دستورالعمل های بسته را دنبال کنید
لامپ ها را با انتهای نوک تیز به سمت بالا و با ریشه های پایین قرار دهید. اگر از بالا یا پایین لامپ مطمئن نیستید، آن را در پهلو بکارید تا به سطح برسد.

با خاک و یک لایه مالچ سبک بپوشانید.

پیازهای تازه کاشته شده باید به خوبی آبیاری شوند تا در آن جا بیفتند.
در صورت نیاز، با قرار دادن توری سیمی یا سیم مرغ روی تخت ها یا کاشت آنها در سبدهای حباب یا قفس های سیمی، از لامپ ها در برابر موجودات محافظت کنید.

کاشت لازانیا

نه تنها برای شام یکشنبه خوب است، لازانیا (کاشت) برای پیاز نیز عالی است. ایده این است که پیازهایی با اندازه‌های مختلف و زمان‌های شکوفه‌دهی متوالی در لایه‌ها برای شکوفه‌دهی مداوم کاشته شود. این کار در ظروف بزرگ که به اندازه کافی عمیق و پهن هستند عالی عمل می کند

مراقبت های بعدی و کندن لامپ ها

برای همه پیازها، پس از گلدهی، فقط ساقه گل را برش دهید. شاخ و برگ را دست نخورده بگذارید تا زمانی که زرد شود و روی زمین پژمرده شود. برگ ها در حال جمع آوری و ذخیره انرژی برای سال آینده هستند. اگر شاخ و برگ خیلی زود قطع شود، ممکن است پیازها در سال بعد عملکرد خوبی نداشته باشند یا اصلاً عمل نکنند.

لامپ‌های بهاره

در آب و هوای گرم‌تر، لامپ‌هایی که نیاز به سرما دارند را می‌توان تا زمان قبل از سرمایش در پاییز بعدی حفر کرد و ذخیره کرد. برای آب و هوای سردتر، آنها می توانند در زمین بمانند. بسیاری از آنها سال به سال چند برابر می شوند و برمی گردند.

پیازهای تابستانی

در آب و هوای گرم، پیازها را می توان در زمستان با لایه ای از مالچ در زمین گذاشت تا از آنها محافظت و عایق بندی شود. در آب و هوای سردتر، آنها باید تا بهار آینده حفر و ذخیره شوند.

حفر لامپ

  • ساقه ها و شاخ و برگ های باقی مانده را تا چند اینچ بالاتر از سطح خاک برش دهید.
  • خاک اطراف لامپ ها را با دقت شل کنید و آنها را بردارید.
  • تا جایی که ممکن است خاک را از پیاز و ریشه تکان دهید.
  • آنها را روی روزنامه در مکانی خنک و سایه پهن کنید و اجازه دهید چند روز خشک شوند. مطمئن شوید که آنها دور از دسترس حیوانات و کودکان هستند زیرا برخی از لامپ ها سمی هستند.
  • در یک کاغذ گازدار یا کیسه توری یا جعبه مقوایی با سوراخ نگهداری کنید. می توانید ورمیکولیت یا پرلیت کمی مرطوب اضافه کنید تا خیلی خشک نشوند.
  • در مکانی خنک، تاریک و خشک با دمای 50 تا 60 درجه مانند زیرزمین یا گاراژ نگهداری شود.
  • لامپ ها را هر ماه برای هر گونه علائم کپک یا پوسیدگی چک کنید.

 

نکات مفید

  • میوه ها (مخصوصاً سیب) یا سبزیجات را همزمان با نگهداری یا از قبل سرد شدن لامپ ها در یخچال نگهداری نکنید. آنها گاز اتیلن منتشر می کنند که می تواند گیاه داخل لامپ را بکشد.
  • PH خاک 6 تا 7 رنگ بهتری را در گل های پیاز شکوفه می دهد.
  • پیازها را در همان فصلی که خریداری می کنید بکارید تا سال آینده دوام نمی آورد.
  • اگر قرار است لامپ ها در هنگام خواب در زمین باقی بمانند، یک نشانگر قرار دهید تا پس از بریدن شاخ و برگ، به یاد داشته باشید که کجا هستند.
    لامپ ها نیاز به تنفس دارند. بنابراین آنها را در کاغذ هوادهی یا کیسه های مشبک نگهداری کنید، هرگز در پلاستیک.

خرید لامپ

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در انتخاب بهترین لامپ کمک می کند:

  • لامپ ها باید در لمس سفت شوند، نه نرم یا اسفنجی.
  • لامپ هایی را انتخاب کنید که هیچ نشانه ای از بیماری، کپک یا آسیب شدید ندارند.
  • در زمان خرید، پیازها باید رشد یا جوانه زدن کمی داشته باشند یا اصلاً رشد کنند. نیلوفرها یک استثنا هستند، زیرا اغلب دارای ریشه های گوشتی هستند.

ضرب المثل قدیمی، آنچه را که برای آن پول می پردازید دریافت می کنید، در مورد لامپ ها صادق است. لامپ های باکیفیت تفاوت بین شکوفه های کم گل و نمایشی چشمگیر را ایجاد می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *