گل و گیاه

اصول مراقبت از پیاز گل

اصول مراقبت ار پیاز گل

مراقبت از پیازها بسیار راحت هستند، اما با این نکات می توانید به حداکثر رساندن شکوفه ها و افزایش احتمال تبدیل شدن آنها به گیاهان بیشتر کمک کنید.
اگر در پاییز پیاز کاشته اید، می دانید که چقدر آسان است، و این روند در مورد گونه های تابستانی که در اوج گرما رشد می کنند مشابه است.

کاشت و تغذیه پیازها

در اینجا توصیه هایی در مورد کاشت و تغذیه پیازها پس از آب شدن زمین در بهار باهم میخوانیم :

با اندازه مناسب سوراخ و نوع خاک شروع کنید

به طور معمول، بیشتر پیازها باید در سوراخ هایی با عمق سه برابر ارتفاع پیازها کاشته شوند. غده های واقعی، مانند گل محمدی و لیاتریس، باید فقط به عمق تاج دفن شوند. پیازها در خاک‌هایی با زهکش آزاد بهترین عملکرد را دارند، اگرچه پیازهای تابستانی در مقایسه با آنهایی که در پاییز شکوفا می‌شوند کمی تحمل بیشتری نسبت به پاهای مرطوب دارند، زیرا دوره‌های خواب سردتر بهار برای قارچ‌ها مهمان‌نواز است. خاک شنی بهتر از خاک رس سنگین است، اما می توانید خاک متراکم را اصلاح کنید. به جای مخلوط کردن این دو، یک لایه کمپوست در بالای خاک رس اضافه کنید، که چیزی شبیه به باتلاق ایجاد می کند. لایه بندی کمپوست به ریشه های پیاز اجازه می دهد تا تخلیه شود و به خاک رس برسد که برای نگهداری مواد مغذی و رطوبت عالی است.

در مورد کود دهی تجدید نظر کنید

بسیاری از توصیه‌های موجود حاکی از افزودن مقداری کود به سوراخ هنگام کاشت است. اما این کار ضروری نیست و می‌تواند ریشه‌های در حال ظهور را بسوزاند. لامپ ها از قبل شکوفه های خود را دارند. بنابراین برای نمایش سال اول آماده شده اند. میزان شکوفایی یک گیاه در سال های بعدی به کیفیت خاک بستگی دارد. به جای تکیه بر کودهای شیمیایی، باید مقدار زیادی ماده آلی داشته باشد. آن‌ها آن را تقویت اولیه می‌کنند. اما پس از آن گیاه را در حالت رکود رها می‌کنند.بهتر است یک پایه مواد مغذی پایدارتری که توسط کمپوست تهیه‌می‌شود، داشته باشیم.

شاخ و برگ را رها کنید

باقی ماندن شاخ و برگ صرف شده روی پیازها به آنها امکان می دهد تا دوباره شارژ شوند و نشاسته و قند برای شکوفه های سال آینده تولید کنند. اما همیشه آنقدرها عالی به نظر نمی رسد. بنابراین هوشمندانه است که پیازها را در میان سایر گیاهان چند ساله بلندتر بکارید که با محو شدن پیازهای تابستانی شکوفا شوند و به مسدود کردن برخی از آن شاخ و برگ کمک کنند.
گل‌های تابستانی را با ستاره‌ها و مادرهایی بکارید که تخت‌های شما را تا پاییز تغییر می‌دهند.
صبر کنید تا شاخ و برگ شروع به زرد شدن کند و در پاییز بریزد. این زمانی است که تغذیه آن برای فصل تمام می شود و می توان آن را روی زمین کوتاه کرد.

چندساله شدن در مقابل طبیعی کردن

بین پیازهای چند ساله و طبیعی کننده تفاوت وجود دارد. بسیاری از لامپ ها دائمی می شوند یا برای دو یا سه سال برمی گردند و ممکن است اندازه آنها افزایش یابد. هنگامی که یک پیاز طبیعی می شود، پخش می شود و گیاهان جداگانه دیگری ایجاد می کند. فرآیندی که می تواند سه تا پنج سال طول بکشد و به فرود بذر در یک نقطه حاصلخیز متکی است که در آن رقابت زیادی با گیاهان دیگر نداشته باشد. برای اینکه گیاهان شانس بیشتری برای طبیعی شدن داشته باشند، آنها را در یک مرز قرار دهید. جایی که رقابت کمتری برای خاک، مواد مغذی و نور وجود دارد. اضافه کردن یک ماله کمپوست در بالای پیازها هنگام کاشت نیز ایده خوبی است. پس از سال اول، کود متعادلی را روی پیازها پخش کنید و کمپوست بیشتری بپوشانید.

برای گیاهان بیشتر تقسیم کنید

مهمترین بخش تقسیم یک لامپ زمان بندی استقتی گیاه برای فصل رشد کرد، تقسیم کنید. بنابراین این ماه می یا ژوئن برای پیازهای گل بهار، پایان تابستان برای پیازهای تابستانی است. به طور معمول، پیازهایی که آماده تقسیم هستند، به طور طبیعی با کندن توده از گیاه مادری جدا می شوند و می توان آنها را بلافاصله دوباره کاشت. این با تقسیم یک میزبان متفاوت است، که شما از نظر فیزیکی باید آن را قطع کنید. با لامپ ها، آنها را به آرامی از هم جدا کنید، اگر به وضوح به هم متصل نباشند، می افتند. ممکن است بخواهید پیازهای تابستانی را در زمستان در انبوهی از پیت ماس یا چند براده چوب نگه دارید، زیرا استقرار آنها در بهار آسانتر از پاییز است.
یک اشتباه رایج شستن لامپ هایی است که قصد دارید زمستان گذرانی کنید.

چگونه گلهای پیاز را هرس کنیم؟

تقریباً 30 درصد از انرژی تولید شده توسط یک لامپ در نهایت پس از پایان گلدهی به تولید دانه برای آینده می رسد. از آنجایی که تقریباً همه لامپ ها به صورت غیرجنسی از طریق تقسیم به جای جنسی توسط دانه ها تولید می شوند، به محض اینکه گل های قدیمی شروع به محو شدن می کنند، باید کاملاً حذف شوند، که این فرآیندی است که معمولاً به عنوان سرگیجه شناخته می شود.

گل‌های پیاز سر مرده (حذف کل گل در گردن پس از پایان شکوفه‌دهی) به گیاه اجازه می‌دهد انرژی را که در غیر این صورت برای تولید بذر استفاده می‌کرد، مصرف کند و آن را به پیاز بازگرداند. به نوبه خود، شما باید شاهد شکوفه های بیشتر و بزرگتر در سال بعد باشید.

چه از لامپ های بهاری، تابستانی یا پاییزی مراقبت کنید، این روند یکسان است. هر یک از آنها به آن پنجره تقریباً هشت هفته ای نیاز دارند تا به کلکتورهای خورشیدی کوچکشان اجازه دهد باتری خود را شارژ کنند و سپس کارشان تکمیل شود. امیدواریم این اصول اولیه به شکوفایی هر ساله باغ شما کمک کند.

کارهایی که نباید با برگ های پیاز خود انجام دهید

در حالی که زمانی عادت به بستن، قیطاندن یا حتی گذاشتن کش ها در اطراف برگ های پیاز رایج بود، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که این ایده خوبی نیست. شاخ و برگ پیاز برای فتوسنتز به نور خورشید و هوا نیاز دارد و با بستن آن یا بستن نوارهای لاستیکی در اطراف آن، گیاه را خفه کرده و آن را مستعد ابتلا به قارچی می کنید که می تواند باعث پوسیدگی شود. در عوض، فقط آن را از پایه جدا کنید و اجازه دهید سال بعد دوباره رشد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *